Den här sidan har begränsat stöd för din webbläsare. Vi rekommenderar att du använder Chrome, Safari eller Firefox.
Du har uppnått fri frakt! Köp för ||belopp|| och få gratis leverans

TrustScore: 4,9

24-48 timmars leverans

Korg 0

Det finns inga fler i lager

Snälla skriv till och från kort och leveransdatum
Du har uppnått fri frakt! Du är bara ||belopp|| från fri frakt!
Delsumma Gratis

Din varukorg är tom

Handelsvillkor

Handelsvillkor

Affärsvillkor för www.premiumbottles.dk
PremiumFamily ApS
CVR-nr. 42527246
Gothersgade 135, kl etc.
1123 Köpenhamn K (butik)

Contact@premiumbottles.dk
Tel. 217 217 03

Åldersgräns för att köpa alkohol
Du måste vara 18 år innan du kan köpa produkter med mer än 16,5 % alkohol. Du måste dock vara 16 år för att köpa produkter med en alkoholhalt på mindre än 16,5 %

Betalning
När du beställer i vår webshop kan du välja att betala med kreditkort. VisaDankort, VisaElectron, MasterCard MasteCard Debit, Maestro, American Express, ApplePay, GooglePay och MobilePay.Vi tar inga kortavgifter. Här sker betalningen säkert via Quickpay som krypterar all data. Alla betalningar går genom 3D Secure, som säkerställer att kortet som används tillhör ägaren. Du kommer att få ett SMS från Nets med en kod som du måste ange i betalningsfönstret för att genomföra betalningen. Vi tar bara ut pengarna från kundens kort när vi har levererat eller skickat beställningen.

För avhämtning i vår butik, belägen på Gothersgade 135, kld mf, 1123 København K, accepterar vi betalning via betalkort via vår betalterminal, Mobilepay och kontanter.

Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet direkt. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills vi drar av beloppet när vi skickar varan.

Om någon av följande betalningsmetoder används kan beloppet reserveras i 7 dagar: VisaDankort, VisaElectron, MasterCard MasteCard Debit, Maestro, American Express, ApplePay, GooglePay.

Du kan läsa mer om reglerna för just ditt kort från din kortutgivare.

Leverans
Hämtning i vår butik:
Föredrar du att hämta din beställning i vår butik och på så sätt spara fraktkostnaden kan detta göras måndag-fredag ​​mellan kl. 11.00-17.00. Vår butik ligger på Gothersgade 135, kld mf, 1123 København K.

Hos PremiumBottles får du din beställning levererad inom 1-2 arbetsdagar med GLS. Vi strävar alltid efter att leverera din beställning snabbt och effektivt, därför har vi noga valt ut de bästa, snabbaste och säkraste leveranssätten och distributörerna på marknaden för att leverera din beställning.

Vi erbjuder följande leveranssätt:
GLS Paketbutik:
Du kan välja att få ditt paket levererat till en paketbutik nära dig. Du behöver bara söka på ditt postnummer vid beställning, varefter eventuella paketbutiker i ditt närområde dyker upp.
Denna leveransmetod kostar 39 DKK och är gratis vid köp över 699 DKK

GLS privat:
Du kan välja att få ditt paket levererat till din hemadress med GLS. Du behöver bara ange adressen dit paketet ska levereras.
Denna leveransmetod kostar 39 DKK och är gratis vid köp över 699 DKK

GLS Business:
Du kan välja att få ditt paket levererat till en företagsadress med GLS. Du behöver bara ange adressen dit paketet ska levereras.
Denna leveransmetod kostar 59 DKK och är gratis vid köp över 1 250 DKK

Vi tar bara ut pengarna från ditt konto när beställningen har skickats från vårt lager och kunden har fått elektronisk Track & Trace från GLS. Paketet kan sedan följas via GLS Track & Trace-systemet via numret som du får på mail och SMS från GLS.

Leverans i tid kräver dock att GLS följer dag-till-dag leverans. Om det uppstår förseningar hos GLS kommer detta i motsvarande grad att försena leveransen i förhållande till önskat leveransdatum. Vid mycket sena (flera dagar) eller direkt uteblivna leveranser skickar PremiumBottles givetvis en ny leverans utan kostnad.

*GLS har en framgångsgrad för leveranser från dag till dag på 98 %

Klagorätt
När du som konsument handlar på PremiumBottles.dk finns det 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagens bestämmelser för köp av varor. Det innebär att du har full reklamationsrätt hos oss 24 månader efter ditt köp.

Observera dock att ditt klagomål inte är berättigat om produkten inte har använts på rätt sätt, eller med oacceptabel användning.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Om du hittar ett fel eller en brist i din produkt måste du annonsera och göra oss uppmärksamma på detta inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer klagomålet alltid att komma i rätt tid.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.

Observera, använd GLS.
Skicka returvaror till följande adress: PremiumFamily ApS, Ludvig Finds Vej 8, 2640 Hedehusene.

När du returnerar en produkt måste du motivera ditt reklamation så gott som möjligt. Fäst ett papper i returlådan.

Återbetalning
Vid överenskomna dekorationer, returvaror som avbeställs före avsändning ska hel eller delvis återbetalning av köpeskillingen ske. Återbetalning sker normalt sett alltid via banköverföring och PremiumFamily behöver därför uppgifter om registreringsnummer och kontonummer för ditt bankkonto. Denna information är inte känslig och kan lämnas ut utan vidare. e-post eller annan traditionell form av korrespondens.

Tillgång till klagomål
Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta oss via E-post kontakt@premiumbottles.dk. Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus .

För att kunna klaga måste den produkt eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och max DKK 100 000. För klagomål på kläder och skor ska priset dock ha varit minst 720 DKK Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

När du handlar på en e-märkes webbshop kan du få ditt ärende behandlat av e-märket gratis – oavsett storleken på beloppet. Läs mer här Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagar på dig från mottagandet av beställningen på dig att meddela oss att du ångrar dig och ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka beställningen till oss.

Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Om beställningen består av flera delar eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den sista delen eller delen.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till kontakt@premiumbottles.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Lämna tillbaka
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Du ska stå för kostnaderna för returen och eventuella skador på produkten under returen - vi rekommenderar att du skickar som ett försäkrat paket. Vi rekommenderar att du använder GLS.

Skicka ditt returpaket till följande adress:
PremiumFamily ApS
Ludvig Hittar Vej 8
2640 Hedehusene
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch.

Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.

Leverans av alkoholdrycker, där priset var fastställt vid tidpunkten för avtalets ingående, och leverans kan ske först efter 30 dagar, och där det verkliga värdet beror på fluktuationer på marknaden, över vilka näringsidkaren inte har något inflytande.

Avtal om boende, men inte för bostadsändamål, godstransport, biluthyrning, catering eller fritidsanläggningar, när datum eller period har avtalats. (Det senare kan t.ex. vara kurser, föreställningar, kongresser etc.)

Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Personuppgiftspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

Pensopay (Payment Gateway)
Webbefraktare (administrationslogistik)
Trustpilot (användarrecensioner)
Storebuddy (Förbereder genomförda köp för redovisningsprogram)
Mailchimp (nyhetsbrev, om du har registrerat dig)
InMobile (Sms-nyhetsbrev, om du har registrerat dig)

Personuppgifterna registreras hos PremiumFamily ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Personuppgiftsansvarig på premiumbottles.dk är PremiumFamily ApS.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kontakt@premiumbottles.dk

Villkor för provningar, Private Dining och andra evenemang
När du beställer provningar, Private Dining eller andra evenemang gäller följande:

Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag vi sluter avtalet. Om du önskar få tjänsten levererad innan tidsfristen går ut kan du ge ditt uttryckliga förhandssamtycke till att leveransen påbörjas och att tidsfristen upphör när tjänsten har levererats fullt ut.

I praktiken innebär det att din ångerfrist går ut när tjänsten har levererats fullt ut.
Du behåller därför din ångerrätt medan arbetet eller leveransen pågår.

Om du har gett ditt samtycke till att arbetet eller leveransen startar, men du ändå vill utnyttja din ångerrätt, bör du vara medveten om att vi tar ut en skälig betalning för det arbete som redan har levererats.

Fristen innebär att du har 14 dagar på dig från det att vi ingår avtalet på dig att meddela oss att du vill säga upp avtalet. Du kan skicka ett mail till kontakt@premiumbottles.dk eller använda standardformuläret för avbokning, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:
Leverans av tjänster i form av boende utom för bostadsändamål, transport av Boendeavtal, dock ej för bostadsändamål, transport av varor, biluthyrning, catering eller fritidsanläggningar när datum eller period har avtalats. (Det vill säga när datumet väl har avtalats kan det inte ångras).

Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka.
Om du har gett ditt samtycke till att arbetet eller leveransen startar, men du ändå vill utnyttja din ångerrätt, måste du vara medveten om att vi kommer att debitera skäliga kostnader för det arbete som redan har levererats.

DKK 1 000,00 som täcker köpta produkter.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Annullering
Statens avbokningsvillkor - Konferenser och Företag

Efter beställning av en konferens eller ett företag kan du avboka eller minska antalet deltagare enligt reglerna nedan. Leverantören har rätt till ersättning för de delar av evenemanget som inte ställs in i tid.

Eventuell deposition återbetalas inte, men om datumet ändras kan det flyttas till ett nytt datum.

Gäller för 2-11 gäster:
Fram till och med 15 kalenderdagar före ankomst kan kunden avboka hela det beställda evenemanget utan kostnad
10-15 dagar före ankomst kan kunden avboka 50% av det beställda arrangemanget
7-10 dagar före ankomst kan kunden avboka 25% av det beställda eventet
3-7 dagar innan ankomst kan kunden avboka 10% av det beställda eventet

Klagorätt
Köplagens regler gäller vid köp av varor. Det innebär att du som regel inte har 2 års rätt att göra klagomål.

Men om du inte är nöjd med tjänsten kan du självklart kontakta oss på kontakt@premiumbottles.dk. Klagomålet måste komma omedelbart.

Force majeure
Vissa ovanliga omständigheter kan påverka din vilja och förmåga att slutföra avtalet. Det kan t.ex. vara extrema vädersituationer, oroligheter eller epidemier.

Om det är en force majeure-situation kommer du i allmänhet kunna skjuta upp avtalet till en annan tidpunkt. Om detta inte är möjligt kommer du att kunna få tillbaka pengarna.

Observera att en rekommendation från regeringen att du ska avstå från att genomföra avtalet inte kan likställas med ett förbud och är därför inte en force majeure-situation.

Uppsägningsformulär
(Detta formulär är utskrivet, ifyllt och bifogat returpaketet om ångerrätten utnyttjas)

PremiumFamily ApS
Gothersgade 135 kl etc.
1123 Köpenhamn
kontakt@premiumbottles.dk

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:________________________________________________________________________________

Beställde den: _______________________________ Fick den: _______________________________

Konsumentens namn: ________________________________________________________________________________

Konsumentens adress: __________________________________________________________________

Datum: _________________

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 26.09.2023
[% render 'partials/free-shipping' %]

Korg 0

Det finns inga fler i lager

Matchar med:
[% render 'partials/cart-price' %]

Din varukorg är tom